hatte doch mal vor einiger Zeit über eine hochinteressante Erweiterung des Etsy-Shops geschrieben: das Vorhaben, in New York eine Werkstatt zu eröffnen, die es den handwerklich begabten Etsy-Shopnutzern ermöglicht, dort ihre Waren herzustellen. Etsy schrieb im Januar 06:
A couple of months ago, Etsy leased its first ever commercial space in Brooklyn, NY. Being the creative folks that we are, you know we would never be satisfied with some depressing, cubicle-strewn, scheisse box of an office in Midtown [muahaha, geil]. Instead, we decided to find a space that will not only serve as Etsy HQ, but that will also be a communal creative space where we could offer resources, support, and classes to our users and the DIY community at large.
It will be home to parties, trunk shows, seminars, workshops, a lending library, and all other sorts of fantastic things. It will have a silkscreen press, a letterpress, film, music, and video production facilities, jewelry making stations, sewing machines, sergers, and so, so much more. We will call it the Etsy Labs, and beginning with a small opening party on February 1st, its doors will be open to you.
Nun kann man sich auf CBS ein Video genau dazu ansehen. Leider konnte ich dem Video nicht entnehmen, ob die „Kunden“ (=Shopnutzer) etwas für die Nutzung der Werkstatt zahlen müssen und wenn ja, wieviel. Auf der anderen Seite frage ich mich, welche Kosten für Etsy entstehen und wie groß der Nutzen dafür ist?
Neue Stellenangebote
Social – Media Redakteur / Manager / Journalist (m/w/d) Niedersächsischer Fußballverband e.V. in Barsinghausen bei Hannover |
||
Social Media Manager (m/w/d) ViscoTec Pumpen- u. Dosiertechnik GmbH in Töging am Inn |
||
Social Media und Brand Manager (m/w/d NEXTREND GmbH in Flörsheim am Main |