MySpace, erst kürzlich im Juli 2003 (!) gestartet und dann einen fulminanten Start hingelegt, hat Yahoo die PageImpressions-Krone in den USA weggeschnappt. Bemerkenswert, höchst bemerkenswert. Gerade mal 3 Jahre alt, wohingegen Yahoo ein alter Hase im Web-Business ist und ich möchte nicht wissen, wieviel Geld für Content bereits ausgegeben hat.
Die Meldung bei Techcrunch, das sich auf eine Auswertung von ComScore beruft (die neben Hitwise in den USA die renommiertesten Trafficansager sind):
Fox Interactive (mostly MySpace) now has more page views than the combined Yahoo sites, taking the no. 1 spot for the first time. This was less to do with MySpace growth than with a 9% dip in overall Yahoo traffic (total Internet traffic for all sites in November dipped just 3%; Google was up 5%). Yahoo still dominates in total unique vistors, though, with over twice as many people visiting Yahoo sites as MySpace. The end game isn’t page views, its user attention and, ultimately, revenue. Still, MySpace has every reason to pop the champagne today and celebrate their 200% growth in page views over the last twelve months.