Social Media Optimization ist das Gegenstück zu SEO. Man optimiert nicht auf Suchmaschinen hin, sondern auf Linkverweise und Marketingbotschaften. Die man auf Plattformen wie MySpace oder Digg.com zu platzieren versucht. Was mir am SMO-Begriff gefällt: SMO und SMOG sind nicht voneinander weit entfernt. In Zukunft wird es dann nicht mehr nur Black Hat SEO-Spezis geben, sondern auch Smogger. Aber wie werden die Guten heißen? „White Hat SMOs“? Na, klingt doof. Holy Smoley?
Siehe dazu cnet News: The big Digg rig
Companies charge as much as $15,000 to get content up on Digg, said Neil Patel, chief technology officer at the Internet marketing firm ACS. If a story becomes popular on Digg and generates links back to a marketer’s Web site, that site may rise in search engine results and will not have to spend money on search advertising, he said. Another way to get Web links to a suspicious site is to get inside help from users at a social-media site. For instance, spammers have tried to infiltrate Digg to build up reputations and promote stories for marketers, experts say. Other scammers are trying other ways to buy votes. A site dubbed „User/Submitter,“ purports to pay people 50 cents for digging three stories and charges $20 for each story submitted to the site, plus $1 for every vote it gets.
via Rent a SEO (rofl)
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