Google startet diesmal kein Blog für eines seiner Services (AdSense, AdWords, ….), sondern eine Art von Entdeckungs-Blog mit einer speziellen Ausrichtung:
Our goal for the blog is to communicate with you, our advertisers and agencies. We’ll talk about the ways in which CPG is tackling the changing world of online marketing and how we work with advertisers to create the best experience for their customers. We’ll also strive to keep you on top of relevant news from Google that can affect CPG. And in the spirit of fun, we’ll post snippets and random items that are provocative, funny, or occasionally leave us scratching our heads.
via Google Watchblog
btw, ein ganz netter Ansatz per se für ein Unternehmen, dem User etwas zu liefern, das nicht unbedingt direkt mit dem Unternehmensangebot zu tun hat;)
Neue Stellenangebote
Growth Marketing Manager:in – Social Media GOhiring GmbH in Homeoffice |
||
Content Creator Social Media (m/w/d) CSU-Bezirksverband Augsburg in Augsburg |
||
Social Media Manager (Fokus: Community Management Supervision) (w/m/d) – befristete Elternzeitvertretung für 18 Monate Yello Strom GmbH in Köln |
Hab mir das Blog eben mal angesehen und auch diesen Eintrag (http://google-cpg.blogspot.com/2006/11/that-amazing-viral-video.html) zum Thema Coke+Mentos gefunden. Da die Geschichte dort als gute gemachte Aktion von Coke dargestellt wird (was es definitiv nicht war!), wollte ich einen entsprechenden Kommentar hinterlassen… und siehe da: keine Kommentarfunktion! Also… kein Blog, im engeren Sinne…
[…] Google’s CPG Blog By Roland German Blogger Robert Basic points me to a new blog by Google, which does not promote Google services, but instead it writes about how the CPG industry is tackling online marketing. Which makes this whole blog a service to this industry. And let’s us guess about the relative importance of this industry for Google… Our motto: all the news from Google’s ad team that fits in your fridge or pantry…and maybe a little bit more. […] Our sales teams are organized by industry so that we can focus on the distinctive qualities and business needs of our advertisers and marketers. […]