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We Love the Smell of Print in the Morning

JPG Magin Anlehnung an ein berühmtes Zitat (.mp3) aus dem Film Apokalypse Now. Was hat es damit auf sich? Es geht um eine Usercommunity, die gemeinsam zu Verlegern wurden und dabei auf das Print On Demand-Angebot der Firma Lulu.com zurückgegriffen haben, um ein Printmagazin zu verlegen. Genauergesagt um zwei konkrete Beispiele: Das JPG Magazin und das 8020 Publishing Magazin.

Rexblog.com:

Web/print hybrid magazines: I’ve blogged in the past about my thumbs-up for the creative way in which the folks at JPG magazine have gone about taking an online collaborative, community experience into print and about how they are displaying that certain types of creative and intellectual expression will ultimately seek a print outlet. As I’m both a hopeless wonk of magazines and online communities, these guys had me at hello.

They are now using what they’ve learned doing JPG magazine to create a new startup venture, 8020 Publishing. Apparently (I’m reading between the lines of their blog posts on this), we can expect from them more print-on-demand magazines created by online communities. For narrow niche, short-run magazines created and read by a passionate audience, I think this is a powerful idea. Best indicator of their potential success: they’ve had a couple of years of in-the-trenches experience to learn what works and doesn’t work in this hybrid media they’ve helped to create.

Und mehr darüber im Artikel We Love the Smell of Print in the Morning auf dem 8020 Publishing Blog.

Wer sich zusammen mit einem alten Verlagshasen evtl. Gedanken möchte, wie man hierzulande ein solches Projekt aufziehen könnte, möge sich an Hugo E Martin wenden.

Grundinfos zum JPG Mag: What’s the magazine like? It’s 64 pages, 6 inches wide, 9 inches tall, perfect-bound, 20-pound white interior paper, full-color CMYK interior ink, 100-pound white exterior paper, full-color CMYK exterior, contains 1 ad, and looks a little something like this inside. We think it’s well worth $19.99. Twenty bucks? Print on demand is expensive, but we’ve set the price as low as we could

Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.

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