NYTimes: Microsoft has been developing its own hand-held music and video player to challenge Apple Computer’s iPod and expects to have it in stores in time for the holiday season, entertainment industry executives briefed on the company’s plans said last night. Microsoft’s digital device would be equipped with at least one feature the iPod lacks: wireless Internet capability that would allow users to download music without being connected to a PC. Microsoft’s device, which is similar to an existing player that uses the company’s software, would also have a more advanced video screen, according to the executives, who did not want to be identified because they were not authorized to discuss the device.
Der Marketing-Hammer laut Medienkonvergenz: Einen besonderen Coup hat Microsoft vor, um die zahlreichen iTunes/iPod-Nutzer für sich zu gewinnen: Wer iTunes nutzt und darüber bereits Musikstücke gekauft hat, bekommt die gleichen Musikstücke im Microsoft-Universum zur Begrüssung geschenkt! Da der durchschnittliche iTunes-Nutzer nur ca. 20 gekaufte Stücke besitzt, kann sich das Microsoft mit seinen tiefen Taschen offenbar problemlos leisten
Vieles wird wohl vom Preis, der Handhabung, den Softwareschnittstellen, der Software itself (so wie iTunes) und dem Design abhängen.
Neue Stellenangebote
Online-Manager / Onlinemarketing-Manager / Social-Media-Manager (m/w/d) UNIGLAS GmbH & Co. KG in Montabaur |
||
Content- & Social Media Manager:in (m/w/d) fischerAppelt in Hamburg |
||
Content Creator Social Media (m/w/d) Erlebnisbauernhof Gertrudenhof GmbH in Hürth |