so, wie versprochen, ein Kurztest. Hatte mich gestern beim Verlag als Publisher gemeldet und rund vier Stunden später eine Bestätigungsmail bekommen:
Congratulations: as a Web publisher you’ve been approved for complimentary access to Britannica Online. This message contains the information you’ll need to sign up for your free one-year subscription to our Web site, which includes the entire Encyclopædia Britannica as well as many other sources of information and rich multimedia.
How to activate your free subscription
To start your subscription, please follow these four easy steps:
1. Visit http://www.britannica.com/certificate
2. Enter your email address and „promotion code“ in the blue box. Your unique code is: [—] 3. Fill in the rest of your info on the following page and submit the form
4. You’ll then see a confirmation page with a „Start Using Britannica Online“ button that will give you direct access to our premium content (please disregard the button that says „Continue“)I hope you’ll use the site regularly. It’s good for personal and professional research, answering questions, and for enriching your Web site with knowledge and information that provides context to and rounds out the topics you write about.
On that last note, let me point out that you can make any Britannica article available to your readers simply by linking to it from your site. That’s right. Even though portions of the site normally require a subscription to access them, there’s an exception: when a Web site links to a Britannica article, Web surfers who click on that link get that article in its entirety. You can link to as many articles as you like, as often as you like.
And please go to britannicanet.com for a host of special tools that will help you use Britannica features and content to enhance your site.
Somit sollte es also möglich sein, dass Ihr zu einem verlinkten Artikel innerhalb der Enzyklopädie vollen Zugang habt. Testen wir das anhand des Artikels „Blog“. Kommt Ihr drauf und könnt alles über Blogs lesen?
Update: Grauenvolles Ergebnis, absolut nervtötend, was sich die Engländer da leisten. Man kann zwar den Artikel einsehen, aber ständig wird ein schwarzes Layerbanner drübergeblendet, der den Leser zum Registrieren auffordert. Bitte den Verantwortlichen auf die Streckbank:)
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Und dann gibts ja noch die Seite Britannicanet.com, auf der man Themenwidgets findet, die man in seiner eigenen Seite einbinden kann. Testen wir das mal mit dem Infowidget für griechische Mythologie:
Das Widget selbst kann man weder designtechnisch noch inhaltlich anpassen, schade, da wäre mehr drin gewesen, aber das kann ja noch kommen.
Im Vergleich zu Brockhaus ist dieser Widgetansatz schon einmal moderner. Wenn man daraus ableiten möchte, wie beide Verlage ticken. Nur, doofe Frage: Wo finde ich denn nun den freien Onlinezugang von Brockhaus, um Britannica und Brockhaus gegeneinander antreten zu lassen? Oder sind die noch nicht so weit?