interessanter Deal, was die WP anbietet. Der Dienst nennt sich Blogroll und ist vergleichbar mit BlogAds.com. Blogger können sich dort registrieren, einige Grunddaten angeben und auf der anderen Seite können Werbende dann nach den geeigneten Blogs suchen, um ihre Werbung unterzubringen (inkl. einiger Details wie Startzeitpunkt, Bannertyp, etcpp). Der Vermittler, die WP, kassiert wie üblich eine Vermittlungsprovision. Soweit so gut, jetzt wirds aber spannend, da die WP die Blogvermarktung mit ihrem Verlagsgeschäft zu kombinieren versucht und u.a. dem Blogger einen möglicherweise interessanten Zusatzvorteil anbietet.
Jeff Burkett, der Chef des Sales Development Teams bei WP und verantwortlich für den neuen Service schreibt auf seinem Blog:
Basically, all of the B-list and C-list bloggers (who may well be very talented) link to the A-list blogs in hope of getting noticed. All this accomplishes is making the A-listers more powerful, while the B’s and C’s stay where they are. It is very hard to break through the clutter, as many of you know.
At the same time, I am having conversations with our sales team about their need for more content in certain areas. There are some things that the Post is just not going to write about on a regular basis.
The BlogRoll program seemed to be a great solution to both challenges. Some bloggers are open to putting advertising on their site, so why not strike deals with them and help them do that. The revenue gets shared (in the bloggers favor of course) and we throw in one additional component…A link to their blog on the homepage of washingtonpost.com. With the potential of 8 Million monthly visitors seeing this link, it could very well be the catalyst that them noticed.
Ok, die teilnehmenden Blogger werden jetzt nicht gleich als Headline platziert, aber das weiss auch Jeff:
Neue Stellenangebote
Mitarbeiter (m/w/d) Employer Branding (Schwerpunkt Social Media) Continentale Krankenversicherung a.G. in Dortmund |
||
Social Media Manager (m/w/d) Kyberg Vital GmbH in Unterhaching |
||
Mitarbeiterin/einen Mitarbeiter (m/w/d) für den Bereich Social Media/Content-Creation Evangelische Kirche der Pfalz in Speyer |
Admittedly, right now the index box is a little small and may not be in the most prominent position on the page. Okay, so its definitely in the ghetto position, but its a start. If the blogosphere embraces this and we see a lot of interest from quality blogs we will grow the size of the index and give it better positioning on the page. We’ll just have to wait and see.
via Micro Persuasion
Neue Stellenangebote
Mitarbeiter (m/w/d) Employer Branding (Schwerpunkt Social Media) Continentale Krankenversicherung a.G. in Dortmund |
||
Social Media Manager (m/w/d) Kyberg Vital GmbH in Unterhaching |
||
Mitarbeiterin/einen Mitarbeiter (m/w/d) für den Bereich Social Media/Content-Creation Evangelische Kirche der Pfalz in Speyer |
||
Praktikum/Werkstudententätigkeit Videoerstellung und Social Media (SoSe 25) Festool Group in Wendlingen (bei Stuttgart) |
||
Praktikant – Marketing & Kommunikation / Social Media (m/w/d) Allianz Kunde und Markt GmbH in Unterföhring (bei München) |
||
Event Manager – live experience / Social Media / Konzeption (m/w/d) KundenbüroHH GmbH & Co. KG in Hamburg |