sehr gute Idee von Amazon mit dem neuen Feature Customer Images: Your pictures of products in action, with captions – photos of product features (’see the simple controls on this music player‘), products in use (‚here’s how to install the ink cartridge‘), product performance (‚this camera’s macro mode is incredibly sharp‘) – anything you can imagine to help other shoppers learn about the product! (Zitat)
Wie geht das?
You share an image by clicking „Share your own customer images“ on any product page where that link appears below the main product image. If you are eligible, you will then be asked to select images from your computer and upload them. Uploading means sending a copy of the image over your internet connection from your computer to Amazon. You will still have a copy on your computer. Once you have uploaded the image, you will see a preview, and from there, you can add the image to the product page.
Momentan gibt es dieses Feature nur bei Amazon-US. Anbei die Liste der bereits hochgeladenen Bilder. Und beispielhaft eine Produktseite, wo man diese Bilder finden kann. Siehe Link unterhalb des originalen Produktbilds.
Neue Stellenangebote
Mitarbeiter*in (m/w/d) für Social Media, Öffentlichkeitsarbeit und Städtepartnerschaft (m/w/d) meinestadt.de in Sachsenheim |
||
Content Creator / Social Media / Marketing (m/w/d) Delitzscher Schokoladenfabrik GmbH in Delitzsch |
||
Content Creator / Social Media / Marketing (m/w/d) Halloren Schokoladenfabrik AG in Delitzsch |
via Exciting Commerce, der meint, dass „Ähnlich wie mit den Produktbeschreibungen in den Produktwikis rüstet sich Amazon damit weiter für ein sehr sehr langes Long Tail, in dem Nutzer zunehmend selber zu Verkäufern werden.„