Deutsche Telekom plans to build a 3 billion euro ($3.6 billion) super-fast broadband network across Germany which will be fast enough to deliver high-definition TV over the Web. Ricke said it would only be fair if content providers like search engine Yahoo Inc (YHOO.O: Quote, Profile, Research) which offers e-mail, online games and music videos, would pay for access to networks which would allow them to deliver their products at higher speeds. „It is not fair that only the customer via the monthly subscription fee (for using the Internet) pays for this great, new world,“ Ricke said. A Deutsche Telekom spokesman said the company was not seeking to charge Internet content providers for access to infrastructure as such, but for the possibility of offering new products such as movie downloads at very high speeds.
Damit würde Telekom als Netzbetreiber auch in der neuen Welt sein gutes Auskommen finden. Wenn schon alte Dienste wie Telefon ganz zart und langsam durch Voice-over-IP bedroht sind. Denn, High-Speed ist ja relativ. Irgendwann ist alles „High-Speed“ und damit würden die Netzbetreiber überall kräftig mitverdienen.
Neue Stellenangebote
Mitarbeiter (m/w/d) Employer Branding (Schwerpunkt Social Media) Continentale Krankenversicherung a.G. in Dortmund |
||
Social Media Manager (m/w/d) Kyberg Vital GmbH in Unterhaching |
||
Event Manager – live experience / Social Media / Konzeption (m/w/d) KundenbüroHH GmbH & Co. KG in Hamburg |
||
Mitarbeiterin/einen Mitarbeiter (m/w/d) für den Bereich Social Media/Content-Creation Evangelische Kirche der Pfalz in Speyer |
||
Praktikum/Werkstudententätigkeit Videoerstellung und Social Media (SoSe 25) Festool Group in Wendlingen (bei Stuttgart) |
||
Praktikant – Marketing & Kommunikation / Social Media (m/w/d) Allianz Kunde und Markt GmbH in Unterföhring (bei München) |