Das in den USA sehr populäre Videoblog Rocketboom versteigerte auf eBay.com sein allererstes Werbeplätzchen. Für die läppische Summe von 40.000 USD.
The winning bid is from TRM, an ATM and photocopy services company. Andrew Baron, the co-founder of Rocketboom says they aren’t saying more about the ads right now, but are „scrambling around to try and work another couple of deals from some of the other bidders.“
Andrew ist auch schon fleissig dabei, natürlich die nächsten Werbekunden reinzuholen, nach diesem Erfolg kein Wunder:
Neue Stellenangebote
Growth Marketing Manager:in – Social Media GOhiring GmbH in Homeoffice |
||
Junior PR Manager – B2B / B2C / Corporate Communication / Social Media (m/w/d) dot.communications GmbH in München |
||
Marketing Head – E-Commerce / Social Media / KPIs (m/w/d) Akowi GmbH in Frankenthal |
He says he’s amazed by how many major US brands stepped forward. But they couldn’t get everything lined up in the short time Rocketboom wanted to do the ads (early next month) „So maybe today we will land another contract and maybe next week a couple.“
Mich würde interessieren, wer der „winning bidder“ ist… seine me-Seite gibt nicht viel her.
einfach: folge hiezu dem Link auf Blogspotting, die linken wiederum auf TRM 😉
[…] Jeff Jarvis von Buzzmachine (mögl. hier bekannt wegen der Dell Hell-Story) über die Zurückhaltung der großen Brands bei der Werbeaktion von Rocketboom (dem erfolgreichsten Videoblog der USA, das vor wenigen Tagen für 40.000 USD auf eBay seinen ersten Werbeplatz an eine No-Name Firma namens TRM versteigert hatte): And here we have in a microcosm the explanation of why media is so horribly out of sync today: The public is valuing new media much more than the old, but the advertisers still value the old. Most every newspaper and in many cases TV networks and magazines have much larger audiences online, but the revenue for their old media properties remains much higher because the advertisers and agencies still value the old and the safe. They want metrics. They want control. They want guarantees. This, in turn, makes big publishers and producers play it safe because they don’t want to mess with the cash cow. And that means that advertisers miss the opportunity to reach a larger, younger, smarter audience in the new medium, which is — supposedly — what they’re dying to do. And that means that big media companies now face competition from a thousand Rocketbooms and a million Gawkers. That allows a TRM to come along and snatch away an opportunity from the big, lumbering giants. That is why small is the new big. Small be nimble, small be quick, small jumped over the conglomerates. verwandte Artikel: […]
[…] PS: Wer ein bisschen mehr sachlichen Hintergrund braucht, findet ihn bei Robert Basic. Freude über das Gelingen von Rocketbooms Auktion auch beim Berliner Web- und Videologger Johnny und seinem spreeblick.com. […]
[…] schon irgendwie witzig, dass Rocketboom Rocketboom heisst und momentan einen Werbevetrag nach dem anderen abschließt. Es ist nicht lange her, da hatte Rocketboom – das bekannteste Video Blog in den USA und wohl auch weltweit – sein erstes “Werbebanner” (im Video natürlich…) per eBay an eine bis dato recht unbekannte Firma namens TRM für 40.000 USD versteigert (02/06). Danach kam, was kommen musste: Einer geht vor, die anderen werden hellhörig und kommen auch. So Rolling Stone über Rocketbooms Durchbruch: The big leagues have taken note. Steve Jobs gave the site a tremendous boost last October when he name-checked Rocketboom during the unveiling of the video iPod. Since then, Congdon and Baron signed a deal with TiVo, and they’ve teamed up with Intel on various projects, including a vlogging contest in Latin America this April, the most recent step in Rocketboom’s march toward world domination. “We want to have correspondents all over the world,” says Congdon, noting that the show already has staff in Kenya, the Czech Republic and Germany. Today, about half of Rocketboom’s viewership comes from outside the U.S. […]
[…] irgendwie haben sie es aber nicht verstanden, so viel Buzz wie damals Rocketboom zu erzeugen, die ihre erste Versteigerung mit 40.000 USD für fünf Werbeslots im Video über die Bühne brachten. Ehrensenf versteigert via eBay vier Bannerplätzchen rechts neben dem Videofenster. Jedes der vier Positionen ging für 400-600 Euro weg. Macht also bei den angegebenen Page Impressions von 2 Mio / Monat ca. eine TKP von weit unter 1 Euro. Günstig, sehr günstig 🙂 […]