Sonstiges

Wozu nutzt Forrester Research Blogs und Podcasts

via PR Blogger verweist auf einen PodCast mit Charlene Li:

Forrester using Blogs as Conversation Platform: Forrester using blogs to use as an outlet to get ideas out there“€¦ Premium written research is great for „€œbig ideas“€? and the blog is perfect for the little ideas. It“€™s all about influence at Forrester. Charlene has no problem giving out the little ideas and enjoys talking directly with the people via the blog and soon a podcast. Ultimately it“€™s a mixed model. Forrester business model: free information & research via blogs, industry events, ..etc and premium information & research via the paid subscriptions

Was macht Charlene Li bei Forrester (eigenes Blog):

Here’s the official Forrester bio: As a principal analyst on the Devices, Media, & Marketing team, Charlene examines the ways new technology will affect how companies deliver information, content, and advertising, as well as how these changes will affect the businesses that provide these services. Charlene“€™s current research agenda focuses on marketing trends, search engine marketing, media site design, local media, social networking, blogs, RSS, politics, online recruitment, and consumer portals. Charlene also oversees the operation of Forrester“€™s San Francisco office.

Erwähnenswert ist auch die Aussage von Li, daß sie den Eindruck hat, daß sich Blogs verstärkt medialer entwickeln, in Ton und bewegten Bildern statt bisher nur Text. Ich bin felsenfest davon überzeugt, daß schnöder Text den Usern auf Dauer nicht reichen wird, wenn die Möglichkeiten zum medialeren Content Publishing noch wesentlich einfacher werde. Dazu gehört natürlich eine Zunahme der Breitbandverbindungen per se und noch größere Bandbreiten derselbigen.

Podcast >>

Über den Autor

Robert Basic

Robert Basic ist Namensgeber und Gründer von BASIC thinking und hat die Seite 2009 abgegeben. Von 2004 bis 2009 hat er über 12.000 Artikel hier veröffentlicht.