wie kommt es eigentlich, daß so schrecklich wenig Unternehmen (angefangen von den Kleinstunternehmen bis hin zu den Multis) überhaupt kein Blog haben? Zu dumm? Nein, ich würde ganz und garnicht von dumm reden, vielmehr haben sie schon recht gut die Blogosphere und deren Nutzen/Risiken antizipiert, wenn sie sich einmal damit bechäftigen. Was spricht also dagegen? Diese drei Gründe fassen deren Dilemma verdammt gut zusammen – Guidewire Group in „What do corporations want?“:
—Liability – in our litigious business environment, any public utterance by any corporate representative is fair game for a combative lawyer. This is no small concern. Open-minded in-house lawyers and persistent corporate PR people are working it out one conference call at a time, but this struggle will take place at every corporation.
—Love – companies are filled with people, and no person likes to see the product they make, the policy they create or the opinions they share lambasted in public by a sharp-tongued blogger. If it’s the blogosphere vs. THE MAN, people at corporations know they’re battling a stereotype, and that’s daunting.
—Scaling – the blogosphere is about conversations. No corporation has the staff to conduct quality 1:1 conversations with everyone in the blogosphere who may want to communicate with them. They don’t know how much energy and commitment quality participation in the blogosphere will take; jumping in half-way may be worse than not jumping in at all . . .
Hat bereits jemand eine Idee, wie das Firmen „lösen“ können oder bereits umgesetzt haben (gibt ja wirklich nicht zu wenige Beispiele von Corporate Blogs)?
via Blogthenticity
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