mal was richtig Neues aus dem Hause Google: Google plant alsbald die Möglichkeit, dem Werbenden die Möglichkeit in die Hand zu geben, auf welchen Webseiten seine Werbung erscheinen soll. Bisher hatte man das weder bei AdWords (bei Google Suchtreffern) geschweige denn bei AdSense (Google Banner auf fremden Webseiten) unter Kontrolle. Anbei auch der Text „All about site-targeted Ads„:
Site targeting lets advertisers choose individual sites in the Google content network where they’d like their ads to appear.
Since Google first introduced AdWords, advertisers have asked us for the ability to run their ads on specific websites. Site targeting gives our users that ability, while also allowing their ads to compete for ranking with traditional keyword-targeted AdWords ads. It’s one more tool that AdWords advertisers can use to bring their message to highly-targeted groups of web users.
Site targeting isn’t available yet. We’re currently running a beta test of site-targeted campaigns with just a few advertisers. We expect to make site targeting available to all AdWords advertisers in the near future.
Spannende Möglichkeit! Viel genialer wäre es jetzt noch, wenn sich der Webseiteninhaber aus einem Pool ihm zur Verfügung stehender Werbekunden die gewünschte Werbung aussuchen könnte.
siehe Abseits.de und Search Engine Watch
Neue Stellenangebote
(Junior) Social Media und Trend Research Analyst (m/w/d) S-Communication Services GmbH in Düsseldorf |
||
Marketing & Social Media / Creative Assistenz Mitarbeiter / Marketingassistent / Junior Digital Marketing Specialist – Homeoffice möglich (m/w/d) RNRI Advisory GmbH in Bundesweit, Deutschland, Homeoffice, Stuttgart, Berlin |
||
Praktikum im Bereich Personalmarketing – Social Media und Online Marketing Bosch Rexroth in Ulm |