nein, nicht ich schon wieder mit der Blogparade :-)) Jens von PopKulturJunkie hat die Deutschen Blogcharts rausgebracht. Basierend auf Technorati-Linkstatistiken, die zwar von einigen immer wieder kritisiert werden, gibt aber nix besseres zZt. Reaktionen (via Google Blogsearch, 10 Treffer momentan, Technorati verzeichnet 28, Icerocket null..), gibt natürlich differierende Ausnahmen, den Vogel schießt – Überraschung? – Don ab, der Jens als Dieb bezichtigt, weil er die API Schnittstelle von Technorati nutzt (hallo? API?).
Ich denke, so einen Vorwurf kann man nicht einfach so im öffentlichen Raum stehen lassen, so unberechtigt und daneben der noch so sehr auch sein mag. Passend dazu eine kleine Art von Parabel:
[https://www.basicthinking.de/blog/wp-content/uploads/kritik_in_blogs.mp3]
Downloadlink
Script dazu: (Antwort von Christopher Barger, IBM, auf die Frage von John Furier: You guys don’t have a command and control blogging strategy. You have an open and trustful strategy. Explain how that’s working with the folks out there)
It works very well and you are absolutely right that the communities govern themselves, that they police themselves. One of the big concerns that was originally brought up was if conversations start going in the wrong direction, what if somebody says something bad. And you find that it’s like an old fashion town meeting, the first time the town loony gets up everyone gives him the microphone and pays there attention, and after he says a few crazy things everyone just rolls there eyes and they don’t pay him any attention anymore. But the smart ones, the ones that are well articulated with well thought out ideas, criticism, or whatever – those are the ones that people flock to. The idea to just let go and trust the community to weed itself and to identify who its leaders are that has been real interesting for me to watch and to see it happening.
Neue Stellenangebote
HR Spezialist Recruiting/ Social Media / Kommunikation (m/w/d) PREFAG Carl Rivoir GmbH & Co. KG in Walzbachtal |
||
Werkstudent im Onlinemarketing (Content & Social Media) (m/w/d) Concordia Versicherungsgesellschaft a. G. in Hannover |
||
Praktikum Online Marketing mit Schwerpunkt Social Media & Influencer Marketing MAXIM Markenprodukte GmbH & CO. KG in Pulheim-Brauweiler |